Tratamentul acneei vulgare inflamatorii cu IPL

Tratamentul cu IPL al acneei vulgare este o alternativa la tratamentul clasic medicamentos local sau sistemic, tratament care adeseori este incomod şi asociat cu efecte secundare.

Eficacitatea acestei terapii se explica prin doua mecanisme:

efectul distructiv care il are lumina cu o anumita lungime de unda (lumina albastra, si intr-o masura mai redusa verde si galbena) asupra unei bacterii saprofite (Propionibacterium acnes) care se dezvolta in exces si colonizeaza glandele sebacee la pacientii cu acne;
    deteriorarea termica directa a glandelor sebacee de catre lumina rosie.

Se poate efectua o sedinta de tratament pe saptamana. Numarul sedintelor depinde de gradul si severitatea acneei si raspunsul individual la tratament. In medie sunt necesare 6-8 sedinte. Raspunsul la tratament este mai bun daca se asociaza 2-3 sedinte de piling chimic superficial.

Dispozitivele IPL pot fi utilizate si ca sursa de lumina in cadrul terapiei fotodinamice (PDT).  Aceasta foloseste creme activate de lumină, care sunt absorbite în unitatea pilosebacee pentru a amplifica raspunsul la terapia cu lumina. Aceasta modalitate de tratament este rezervata pentru formele grave de acnee, tinde să fie mai dureroasa decât tratamentul cu lumina singular, şi este mai susceptibila de a produce eritem, edem, cruste si exfoliere. Dar este mai eficienta si necesita un nr mai mic de sedinte.

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi
www.fonduri-ue.ro

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene şi a Guvernului României.
www.inforegio.ro

Investim în viitorul tău! Proiect selectat in cadrul Programului Operaţional Regional şi cofinanţat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională